Zajímavé knihy
Recenze a knihy jiných autorů, které mne a/nebo moje děti zaujaly (budou přibývat postupně, podstránka založena 5/2015).
Moje knihy Kdo jsme a odkud přicházíme, Géniové na prahu nové medicíny a Kvašená zelenina pro zdraví a vitalitu jsou popsány zde

Moje nejoblíbenější knihy jiných autorů (teprve seřazuji, nedokončené):
Gilgameš (Vojtech Zamarovský). Egypťan Sinuhet (Mika Waltari). The Origin of Languages (Merrit Ruhlen). Nutrition and Your Mind (George Watson). Gene, Völker und Sprachen (Luigi Luca Cavalli-Sforza). Řecký zázrak (Vojtech Zamarovský). Medicína dávných civilizací (Kurt Pollak). Brain Allergies (William Philpott). Ves Chmelík a jeho okolí (Antonín Hurych). Historky kolem slavkovského bojiště (Jan Kux, Miroslav Raška). 1984 (George Orwell). Disinformation (Ion Mihai Pacepa). (Není hotové, bude měněno).

Moje recenze:
Jarmila Klímová, Michaela Fialová: Proč (a jak) psychosomatika funguje

Knihy nejen pro děti:
Co číst dětem, aby to bavilo i vás. Jak napínavou formou vzdělávat děti i dospělé aneb historie lépe než ve škole:
Veronika Válková: Pozdvižení v Pompejích, Karel IV. - Příběh českého krále, Karel IV. - Osudový turnaj, Husité, Rudolf II., Marie Terezie - Zamilovaný dragoun, Marie Terezie - Tajnosti císařských komnat, Vikingové, Terezínské ghetto, Trojská válka, Egypt, Leonardo da Vinci, Mezi piráty, Svatý Václav, Boj o Ameriku, Mezi Indiány. (Tyhle knihy Veroniky Válkové mají obzvláště rády nejen děti, ale baví i mne).
Čtu dětem každý den před spaním, kromě knih VV jsme mj. přečetli ze stovek dalších knih například:
Gilgameš (Vojtěch Zamarovský), Egypťan Sinuhet (Mika Waltari), Tajemný Etrusk (Mika Waltari), Don Quijote de la Mancha (Miguel Cervantes). Amennacht (František Lexa), Báje a mýty starých Slovanů (Ivan Hudec)Příběhy o soudci Ookovi (Věnceslava Hrdličková), Staré pověsti české (Alois Jirásek), Pohádky z iglú (Jan Suchý), Šógun (James Clavell), Lovci mamutů (Eduard Štorch), Pinocchio (Carlo Collodi), Bátú, vnuk Čingischánův (Vasilij Jan), Robinson (Daniel Defoe), Pohádky tisíce a jedné noci (), Příběhy, na které svítilo slunce (Eduard Petiška), Příběhy starého Izraele (Eduard Petiška), K novému světu (Luigi Ugolini, o Amerigovi Vespuccim), Mikeš (Josef Lada), Mladá léta Jana Ámose (Leontina Mašínová), Alchymista (Paulo Coelho), Farma zvířat a 1984 (George Orwell), Slunce jsem zadržel (Mira Jaworczak, o Koperníkovi), Cesta okolo Měsíce (Jules Verne), Cesta do středu Země (Jules Verne), Cesta kolem světa za osmdesát dní (J. Verne), Tajemný hrad v Karpatech (J. Verne), Automobilem kolem světa (Břetislav J. Procházka), Marťan (Andy Weir). Nový epochální výlet pana Broučka, tentokrát do XV. století (Svatopluk Čech). Staré řecké báje a pověsti (Jana Eislerová), Staré řecké báje a pověsti (Eduard Petiška). Král železný, král zlatý (Ludmila Vaňková). Tzimiskis (Jan Cimický). Bílá pevnost (Orhan Pamuk). Mezi Slovany (Libor Kvapil). Země barbarů (Otomar Dvořák). Další doplním později, jak si vzpomenu, bylo jich už opravdu hodně.

Doporučuji přečíst:
e-kniha online: George Orwell: 1984
Ion Mihai Pacepa: Disinformation. Velmi zajímavá kniha o práci tajných služeb komunistického bloku s mnoha málo známými informacemi, osvětlující velmi dobře i současnou dezinformační práci ruského Putinova vedení, která se - jak s úžasem čtenář zjistí - postupům KGB z dob SSSR podobá jako vejce vejci. Blíže o obsahu zde.
Ion Mihai Pacepa: Programmed to Kill: Lee Harvey Oswald, the Soviet KGB, and the Kennedy Assasination. Kniha od stejného autora věnující se atentátu na Kennedyho podrobně a souvislostem s Chruščovovým SSSR a KGB.