Zajímavé knihy
Recenze a knihy jiných autorů, které mne a/nebo moje děti zaujaly (budou přibývat postupně, podstránka založena 5/2015).
Moje knihy Kdo jsme a odkud přicházíme, Géniové na prahu nové medicíny a Kvašená zelenina pro zdraví a vitalitu jsou popsány zde

Moje nejoblíbenější knihy jiných autorů (teprve seřazuji, nedokončené):
Gilgameš (Vojtech Zamarovský). Egypťan Sinuhet (Mika Waltari). The Origin of Languages (Merrit Ruhlen). Nutrition and Your Mind (George Watson). Gene, Völker und Sprachen (Luigi Luca Cavalli-Sforza). Řecký zázrak (Vojtech Zamarovský). Medicína dávných civilizací (Kurt Pollak). Brain Allergies (William Philpott). Ves Chmelík a jeho okolí (Antonín Hurych). Historky kolem slavkovského bojiště (Jan Kux, Miroslav Raška). 1984 (George Orwell). Disinformation (Ion Mihai Pacepa). (Není hotové, bude měněno).

Moje recenze:
Jarmila Klímová, Michaela Fialová: Proč (a jak) psychosomatika funguje

Knihy nejen pro děti:
Co číst dětem, aby to bavilo i vás. Jak napínavou formou vzdělávat děti i dospělé aneb historie lépe než ve škole:
Veronika Válková: Pozdvižení v Pompejích, Karel IV. - Příběh českého krále, Karel IV. - Osudový turnaj, Husité, Rudolf II., Marie Terezie - Zamilovaný dragoun, Marie Terezie - Tajnosti císařských komnat, Vikingové, Terezínské ghetto, Trojská válka, Egypt, Leonardo da Vinci, Mezi piráty, Svatý Václav, Boj o Ameriku, Mezi Indiány. (Tyhle knihy Veroniky Válkové mají obzvláště rády nejen děti, ale baví i mne).
Čtu dětem každý den před spaním, kromě knih VV jsme mj. přečetli ze stovek dalších knih například:
Gilgameš (Vojtěch Zamarovský), Egypťan Sinuhet (Mika Waltari), Tajemný Etrusk (Mika Waltari), Don Quijote de la Mancha (Miguel Cervantes). Amennacht (František Lexa), Báje a mýty starých Slovanů (Ivan Hudec)Příběhy o soudci Ookovi (Věnceslava Hrdličková), Staré pověsti české (Alois Jirásek), Pohádky z iglú (Jan Suchý), Šógun (James Clavell), Lovci mamutů (Eduard Štorch), Pinocchio (Carlo Collodi), Bátú, vnuk Čingischánův (Vasilij Jan), Robinson (Daniel Defoe), Pohádky tisíce a jedné noci (), Příběhy, na které svítilo slunce (Eduard Petiška), Příběhy starého Izraele (Eduard Petiška), K novému světu (Luigi Ugolini, o Amerigovi Vespuccim), Mikeš (Josef Lada), Mladá léta Jana Ámose (Leontina Mašínová), Alchymista (Paulo Coelho), Farma zvířat a 1984 (George Orwell), Slunce jsem zadržel (Mira Jaworczak, o Koperníkovi), Cesta okolo Měsíce (Jules Verne), Cesta do středu Země (Jules Verne), Cesta kolem světa za osmdesát dní (J. Verne), Tajemný hrad v Karpatech (J. Verne), Automobilem kolem světa (Břetislav J. Procházka), Marťan (Andy Weir). Nový epochální výlet pana Broučka, tentokrát do XV. století (Svatopluk Čech). Staré řecké báje a pověsti (Jana Eislerová), Staré řecké báje a pověsti (Eduard Petiška). Král železný, král zlatý (Ludmila Vaňková). Tzimiskis (Jan Cimický). Bílá pevnost (Orhan Pamuk). Mezi Slovany (Libor Kvapil). Země barbarů (Otomar Dvořák). Pád Cařihradu (Mika Waltari). Sen o Tróji. Životopisný román o Heinrichu Schliemannovi (Heinrich Alexander Stoll). Krvavý básník Nero (Dezsö Kostolány). Další doplním později, jak si vzpomenu, bylo jich už opravdu hodně.

Doporučuji přečíst:
e-kniha online: George Orwell: 1984
Ion Mihai Pacepa: Disinformation. Velmi zajímavá kniha o práci tajných služeb komunistického bloku s mnoha málo známými informacemi, osvětlující velmi dobře i současnou dezinformační práci ruského Putinova vedení, která se - jak s úžasem čtenář zjistí - postupům KGB z dob SSSR podobá jako vejce vejci. Blíže o obsahu zde.
Ion Mihai Pacepa: Programmed to Kill: Lee Harvey Oswald, the Soviet KGB, and the Kennedy Assasination. Kniha od stejného autora věnující se atentátu na Kennedyho podrobně a souvislostem s Chruščovovým SSSR a KGB.