Recenze a zajímavé knihy

Zajímavé knihy

Recenze a knihy jiných autorů, které mne a/nebo moje děti zaujaly (budou přibývat postupně, podstránka založena v roce 2015).

Moje knihy Kdo jsme a odkud přicházíme, Géniové na prahu nové medicíny a Kvašená zelenina pro zdraví a vitalitu a další jsou popsány zde.

Moje nejoblíbenější knihy jiných autorů (teprve seřadím, nedokončené):

Gilgameš (Vojtech Zamarovský). Egypťan Sinuhet (Mika Waltari). The Origin of Languages (Merrit Ruhlen). Nutrition and Your Mind (George Watson). Gene, Völker und Sprachen (Luigi Luca Cavalli-Sforza). Řecký zázrak (Vojtech Zamarovský). Medicína dávných civilizací (Kurt Pollak). Brain Allergies (William Philpott). Ves Chmelík a jeho okolí (Antonín Hurych). Historky kolem slavkovského bojiště (Jan Kux, Miroslav Raška). 1984 (George Orwell). Disinformation (Ion Mihai Pacepa). Tajemný Etrusk (Mika Waltari) (Není hotové, bude měněno).

Moje recenze:

Jarmila Klímová, Michaela Fialová: Proč (a jak) psychosomatika funguje

Jan Lípa: Učení Fráni Drtikola - Od čakramů k nemyšlení

Knihy nejen pro děti:

Co číst dětem, aby to bavilo i vás. Jak napínavou formou vzdělávat děti i dospělé aneb historie lépe než ve škole:

Veronika Válková: Pozdvižení v Pompejích, Karel IV. - Příběh českého krále, Karel IV. - Osudový turnaj, Husité, Rudolf II., Marie Terezie - Zamilovaný dragoun, Marie Terezie - Tajnosti císařských komnat, Vikingové, Terezínské ghetto, Trojská válka, Egypt, Leonardo da Vinci, Mezi piráty, Svatý Václav, Boj o Ameriku, Mezi Indiány, Japonsko (Gejša a samuraj), Vznik ČSR 1918 (Velezrada se trestá). Pravěk - Pomsta Šedého lva. Mezopotámie - Ve službách velekněžky (Tyhle knihy Veroniky Válkové mají obzvláště rády nejen děti, ale baví i mne).

Čtu dětem každý den před spaním, kromě knih VV jsme mj. přečetli ze stovek dalších knih například:

Gilgameš (Vojtěch Zamarovský), Egypťan Sinuhet (Mika Waltari), Tajemný Etrusk (Mika Waltari), Don Quijote de la Mancha (Miguel Cervantes). Amennacht (František Lexa), Báje a mýty starých Slovanů (Ivan Hudec), Příběhy o soudci Ookovi (Věnceslava Hrdličková), Staré pověsti české (Alois Jirásek), Pohádky z iglú (Jan Suchý), Šógun (James Clavell), Lovci mamutů (Eduard Štorch), Pinocchio (Carlo Collodi), Bátú, vnuk Čingischánův (Vasilij Jan), Robinson (Daniel Defoe), Pohádky tisíce a jedné noci (), Příběhy, na které svítilo slunce (Eduard Petiška), Příběhy starého Izraele (Eduard Petiška), K novému světu (Luigi Ugolini, o Amerigovi Vespuccim), Mikeš (Josef Lada), Mladá léta Jana Ámose (Leontina Mašínová), Alchymista (Paulo Coelho), Farma zvířat a 1984 (George Orwell), Slunce jsem zadržel (Mira Jaworczak, o Koperníkovi), Cesta okolo Měsíce (Jules Verne), Cesta do středu Země (Jules Verne), Cesta kolem světa za osmdesát dní (J. Verne), Tajemný hrad v Karpatech (J. Verne), Automobilem kolem světa (Břetislav J. Procházka), Marťan (Andy Weir, slovenský překlad). Nový epochální výlet pana Broučka, tentokrát do XV. století (Svatopluk Čech). Staré řecké báje a pověsti (Jana Eislerová), Staré řecké báje a pověsti (Eduard Petiška). Král železný, král zlatý (Ludmila Vaňková). Tzimiskis (Jan Cimický). Bílá pevnost (Orhan Pamuk). Mezi Slovany (Libor Kvapil). Země barbarů (Otomar Dvořák). Pád Cařihradu (Mika Waltari). Sen o Tróji. Životopisný román o Heinrichu Schliemannovi (Heinrich Alexander Stoll). Krvavý básník Nero (Dezsö Kostolány). Vinnetou I, II (Karl May), Poklad v striebornom jazere (Karl May). Sámo (Josef Bernard Prokop), V zemi stříbrného lva (Karl May, skládá se v češtině z dílů V zemi černých stanů, Vězeň bagdádský, Tajemství věže babylonské, V propastech Stínů, Ahriman Mirza, Růže ze Šírázu, V bažinách Ardistanu, Na hoře Alláhově). Dobrodružtví Andráse Jelkyho (Lájos Hevesi). Slon pro Karla Velikého (Dirk Husemann). Válka s Mloky (Karel Čapek). Duch Llana Estacada (Karel May). Ostrov pokladů (Robert Louis Stevenson). Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války (Jaroslav Hašek). Trilogie o Jiřím z Poděbrad: Přede mnou poklekni, Čekání na krále, A zbyl jen meč (Bohumil Říha). Boleslav (Zuzana Koubková).

Další případně doplním později, jak si vzpomenu, bylo jich už opravdu hodně.

Doporučuji určitě přečíst bohužel velmi aktuální knihu:

e-kniha online: George Orwell: 1984

Ion Mihai Pacepa: Disinformation. Velmi zajímavá kniha o práci tajných služeb komunistického bloku s mnoha málo známými informacemi - jak čtenář s úžasem zjišťuje - dezinformační postupy z dob SSSR se dodnes moc nezměnily, jen se bohužel navíc posunuly i do dosud relativně svobodných zemí. Blíže zde.